Vill du bli Birkahemmets nya behandlingssekreterare och arbeta i ett samhällsnyttigt vårdbolag med engagemang och kvalitet i fokus?

Birkahemmet i Göteborg är ett HVB som erbjuder insatser för gravida, spädbarn och föräldrar. Enheten erbjuder heldygnsvård med vaken natt och tar emot placeringar från socialtjänsten med stöd av SoL och LVU. Majoriteten av de uppdrag vi utför är utredningsuppdrag och vi arbetar utifrån BBiC.  Ett centralt mål är att trygga barnets utveckling genom att utreda föräldrars omsorgsförmåga samt kartlägga utvecklingsområden. Målet är att stärka ansvarstagandet i föräldrarollen för att skapa en omsorgssituation som skyddar barnets utveckling. I vårt arbete ligger fokus på den tidiga livsavgörande anknytningen. Vi söker nu en behandlingssekreterare för en tillsvidareanställning på 100% med schemalagd arbetstid, dag-, kväll- och helgtid.

Vad innebär tjänsten?

Du kommer som behandlingssekreterare att utföra ett kvalificerat utrednings- och behandlingsarbete. Arbetet innebär observationer och behandlingsarbete i miljön, samtal med föräldrar och samspelsvägledning med förälder/ barn, kontakt med nätverk och socialtjänst samt löpande dokumentation i ärendet. På enheten upprätthåller du verksamhetens dagliga rutiner där praktiska sysslor på avdelningen ingår.

Vem är du?

Vi söker dig, gärna med en akademisk examen som socionom, socialpedagog, beteendevetare, eller annan motsvarande utbildning. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med spädbarn. Du ska kunna arbeta självständigt men även vara en teamkollega.  För att vara bekväm i en sådan här roll tror vi att Du är lösningsfokuserad och trygg i Dig själv. Körkort krävs för tjänsten.

Tjänsten kommer att tillsättas efter sommaren enligt överenskommelse.

 Vi erbjuder
 
  • Engagerade kollegor i en dynamisk och kreativ miljö
  • Ett arbete där du är med och påverkar utvecklingen av verksamheten.
  • Ett utmanande och spännande arbete
  • En kultur som präglas av kunskap, kvalitet och delaktighet

Vi ser fram emot din ansökan! Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Elisabeth Björk, biträdande enhetschef tel 031- 256410 eller e-post elisabeth.bjork@gryning.se alternativt Malin Johannesson, enhetschef tel 070-588 84 11 eller e-post malin.johannesson@gryning.se

Välkommen med din ansökan via Offentliga jobb senast 2024-04-28. Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag.

Innan anställning görs utdrag ur misstanke- och belastningsregistret.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.